Meest gestelde vragen

Hieronder vind je alle antwoorden op je vragen. Kan je het antwoord niet vinden?
Ga dan direct naar Contact formulier of bel ons op tel. 0031-541-870151
  • Verzendkosten
    • Verzendkosten Nederland?

      De verzendkosten in Nederland zijn gratis. Indien het orderbedrag lager is dan € 19.95, dan bedragen de verzendkosten € 4.95. Als het aankoopbedrag gelijk is, betaalt u geen verzendkosten.

    • Verzendkosten België?

      De verzendkosten in België bedragen € 4.95, deze gelden alleen als het order bedrag lager is dan € 19.95. Als het aankoopbedrag hoger of gelijk is, betaalt u geen verzendkosten.

    • Verzendkosten buiten NL en BE?

      Voor bestellingen buiten Nederland en België, gelden er verschillende tarieven. Deze extra toeslag wordt automatisch getoond bij uw landkeuze in stap 2 van het boekingsproces.

    • Krijg ik mijn verzendkosten retour als ik in 2 shops bestel?

      Indien u in 2 of meer webshops op dezelfde dag besteld en in 1 van de shops komt u in aanmerking voor gratis verzenden, dan sturen wij het andere pakket gratis mee. Vul in dat geval in het veld opmerkingen uw bestelnummer in en wij storten door u teveel betaalde verzendkosten terug op uw rekening. 
      Voorwaarde hierbij is dan wel dat beide bestellingen op dezelfde dag voor uiterlijk verzendtijdstip bij ons binnen zijn, zodat we de pakketten ook samen kunnen versturen.

  • Bezorgen
    • Wie bezorgt onze pakketten?

      Wij verzenden alle pakketten standaard met POSTNL, één van Europa's meest toonaangevende dienstverleners op de briefpost- en pakketmarkt. 

    • Bezorgdagen en bezorgtijden

      POSTNL bezorgt onze pakketten van maandag t/m zaterdag van 8:00 tot 19:30 uur.

    • Track & Trace

      Op de dag vóór de geplande bezorging kunt u via de website van POSTNL uw levering volgen. Vanaf 20.00 uur kunt u een indicatie zien van de bezorgtijd. Deze kunt u raadplegen via de link die u heeft ontvangen, nadat we uw bestelling hebben ingepakt en verzonden of dit bekijken via www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace.

    • Bezorgen in het buitenland

      Momenteel leveren wij standaard de bestellingen in Nederland en België. Daarbij bieden wij ook de mogelijkheid om bestellingen te versturen naar: Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Voor verdere opties en mogelijkheden kunt u contact opnemen met onze klantenservice. 

    • Niet thuis, wat gebeurt er dan?

      Wanneer POSTNL het pakket niet bij u thuis kan afleveren op dinsdag tot en met zaterdag, wordt deze standaard aangeboden bij uw buren. Als dat ook niet lukt, biedt PostNL het pakket een tweede keer bij u aan. Wanneer u en uw buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar u het pakket gedurende 3 weken kunt afhalen. 

       

    • Burenlevering

      Alle bestellingen worden standaard door ons met burenlevering afgeleverd. Dat betekent indien u niet thuis bent, POSTNL het pakketje probeert af te geven bij een van uw buren. Helaas hebben wij geen invloed bij welke buren dit zou moeten. Indien u niet wenst dat uw bestelling bij een van de buren zal worden afgeleverd, dient u dit aan te geven bij het veld 'opmerkingen' in het bestelproces. 

    • Bezorging tijdens feestdagen

      Ook rond de feest- en gedenkdagen streven wij ernaar uw pakket op tijd te bezorgen. U kunt ons daarbij helpen door uw bestelling tijdig voor een feestdag te plaatsen. Houdt rekening met de eventuele wijzigingen in het bezorgschema van POSTNL. De geplande afleleverdatum staat ook altijd in het bestelproces vermeld. Mocht u meer informatie over de actuele bezorgdagen willen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze 0031-541-870151.  

    • Bestelling afhalen

      Het is mogelijk om uw bestelling af te halen in Oldenzaal. U dient dit wel vooraf aan te geven, aangezien ons magazijn zich op een andere locatie bevindt.

  • Bestellen
    • Zit er een factuur in de verpakking?

      Bestellingen die wij versturen, bevatten nooit een factuur maar een pakbon. Op onze pakbon wordt alleen het afleveradres aangegeven en welk product er verzonden is (zonder prijs). Indien de ontvanger niet de persoon is die heeft besteld, weet hij of zij derhalve niet van wie het pakket afkomstig is. Wanneer de ontvanger bij ons informeert naar de afzender zullen wij eerst contact met de verzender opnemen.

    • Hoe weet ik dat mijn bestelling is verzonden?

      Om u zoveel mogelijk op de hoogte te houden van uw bestelling, ontvangt u van Loopfiets.be één werkdag voor aflevering een e-mail ter bevestiging van de bezorging. In deze e-mail staat dat uw bestelling met succes is verzonden en staat tevens de track-and-trace code vermeld, zodat u de levering kunt volgen.  

    • Kies uw eigen bezorgdatum

      Bestelt u via de webshop Loopfiets.be, dan kunt u ook zelf bepalen op welke dag (dinsdag t/m zaterdag) u graag de bestelling wilt ontvangen. U kunt namelijk in het bestelsysteem zelf een geplande afleverdatum aanklikken.

    • Afleveren op een ander adres?

      Dat is mogelijk. U kunt bij de bestelprocedure eerst uw eigen adresgegevens invullen, vervolgens vindt u onderaan deze pagina een extra optie “Afwijkend afleveradres”. Wanneer u deze aanvinkt, kunt u een ander afleveradres aangeven.

    • Anoniem verpakken

      Diverse producten zijn verpakt in een kleurrijke verpakking, waarop duidelijk te zien is wat de inhoud is. Bij de kenmerken van elk product (magazijn informatie) kunt u zien of uw product een herkenbare doos heeft. Bij deze producten bieden wij u de mogelijkheid aan van anoniem verpakken in stap 1 van het bestelproces. Dit houdt in dat uw product verpakt zal worden in een omdoos of bruin stevig papier.

    • Kadopapier

      Vele producten zijn verpakt in een grote stevige dozen, die gelijk geschikt is voor verzending. Het inpakken in kadopapier is niet mogelijk i.v.m. beschadiging van het kadopapier tijdens verzending. 

  • Betalen
    • Hoe werkt betalen met I-Deal?

      Betalen met Ideal kan in een paar gemakkelijke en snelle stappen.

      • U kiest een product uit de webshop en doet deze in de winkelwagen
      • U voert alle gevraagde gegevens in en gaat verder naar stap 4
      • Selecteer de bank waar u normaliter de bankzaken al online regelt
      • U komt direct in het bekende internetbankierprogramma van uw bank
      • De relevante gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld
      •  Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed
      • U ontvangt een bevestiging van betaling van de bank (direct op het scherm).
      • U keert vanzelf terug naar de webshop, bestelling en betaling zijn geslaagd
      • Daarna ontvangt u van ons ook een bevestiging van de bestelde producten (mocht dit uitblijven, neem dan contact op met onze klantenservice via 0031-541-870151)

       

    • Is iDeal veilig?

      Het is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren. iDeal wordt ondersteund door alle grote Nederlandse banken en met iDeal behoudt u controle en overzicht op uw betaling.

       

    • Hoe werkt betalen met een Creditcard?

      Betaling met een creditcard is een veel gebruikte en zeer eenvoudige manier van betalen op het Internet. Loopfiets.be brengt hiervoor echter wel transactiekosten in rekening van € 1,99 per transactie.

      Hoe werkt het?

      • Loopfiets.be gebruikt voor de afhandeling van creditcardbetalingen een externe partij, nl. Ogone.
      • Nadat u de bestelling bevestigd heeft, wordt u automatisch doorverwezen naar de beveiligde website van Ogone. Hier selecteert u met welke creditcard u wilt betalen en geeft u de benodigde gegevens in.
      • Als uw betaling is voltooid, wordt u teruggeleid naar de website van Loopfiets.be, waarna uw bestelling wordt verwerkt.

    • 3-D Secure en SecureCode bij een Creditcard betaling

      Betalen met een creditcard is extra veilig door het gebruik van 3-D Secure (Verified by Visa en MasterCard SecureCode). Deze technologieën vormen een extra stap bij het plaatsen van uw bestelling. U wordt beschermd tegen misbruik van uw creditcardnummer, omdat u vóór de betaling uw identiteit bevestigd.

      Het type digitale handtekening is afhankelijk van uw bank. Het kan een zelf gekozen wachtwoord zijn of een pincode, maar er kan ook gevraagd worden om een digitale handtekening met behulp van een digipas of random reader.

    • Hoe werkt betalen met Maestro, Bankcontact/Mister Cash?

      Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten.Mister Cash is een algemeen geaccepteerde betaalwijze in België. De werking is vergelijkbaar met het Nederlandse iDEAL. De betaling start door het invoeren van het kaartnummer dat op de voorkant van de bankpas staat en de vervaldatum ervan. Vervolgens moet de betaling bevestigd worden via het beveiligingsmiddel van de bank van de klant. Bijvoorbeeld via een paslezer met pincode. 

       

    • Wat houdt bestellen op basis van vooruitbetalen in?

      Wanneer u kiest voor de optie vooruitbetalen, maakt u het verschuldigde aankoopbedrag naar onze rekening over aan de hand van de factuurgegevens die u ontvangt na afronding van uw bestelling. Alleen met een Rabobank rekening kunnen wij garanderen dat het product nog dezelfde dag verstuurd kan worden (mits betaald voor 16 uur). Bij iedere andere bank duurt het gemiddeld 1 werkdag voordat het geld bij ons is ontvangen en het product verzonden kan worden. Voor België geldt ongeveer 3 werkdagen voordat het geld bij ons op de bankrekening staat bijgeschreven. Mocht u het product de volgende dag wensen te ontvangen dan raden wij aan te kiezen voor een van de andere betalingsmogelijkheden.

    • Kan ik ook achteraf betalen?

      Helaas is dit niet mogelijk. De betaling moet geheel aan ons voldaan zijn voordat wij de producten  kunnen versturen.

  • Ruilen en retourneren
    • Onze retourprocedure vanuit Nederland

      Indien je besluit het aangeschafte product retour te sturen, binnen de zichttermijn van 100 dagen, adviseren wij eerst contact 0031-541-870151 met ons op te nemen voor een snelle en adequate afhandeling. Je kunt het product ongemonteerd en in een ongeopende verpakking retourzenden naar:

      Loopfiets.be
      Ainsworthstraat 16
      7575 BT Oldenzaal
      Nederland.

      De verzendkosten van het retourneren zijn gratis. Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden.

    • Onze retourprocedure vanuit België

      Vanuit België kun je het bij  Loopfiets.be gekocht artikel ongemonteerd en in ongeopende verpakking retourzenden naar:

      Loopfiets.be
      Ainsworthstraat 16
      7575 BT Oldenzaal
      Nederland  

      De verzendkosten van het retourneren zijn gratis. Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden.

    • Voorwaarden om bestellingen te retourneren

      U mag het product gekocht bij Loopfiets.be retourneren indien u voldoet aan de volgende voorwaarden:

      • U het artikel retourneert binnen de zichttermijn van 100 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling.
      • Het artikel onbeschadigd is.
      • U de pakbon of de (kopie) factuur meestuurt in de verpakking inclusief de ontvangen cadeaus en/of accessoires.
      • U het artikel voorafgaand telefonisch of per mail aanmeldt om te retourneren.
      • U het artikel in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking, ongemonteerd en ongebruikt kunt retourneren. 

    • Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van bestellingen?

      Indien u voldoet aan onze retourprocedure en -voorwaarden zoals hierboven omschreven, zijn de retourkosten kosten voor onze rekening.

       

    • Kan ik mijn bestelling omruilen?

      U kunt bij ons het gekochte product omruilen voor een ander product binnen de gestelde zichttermijn van 100 dagen. U doorloopt de stappen van retourneren en geeft aan dat u het product wenst om te ruilen voor een ander product van één van onze webshops. Mocht het product duurder zijn dan het tegoed bij ons, dan dient u bij te betalen, hiervan wordt u via e-mail op de hoogte gesteld. U dient dit bedrag zo spoedig mogelijk aan het door ons opgegeven banknummer over te maken. Wanneer dit bedrag en uw retourartikel bij ons ontvangen is, zullen wij het uitgekozen nieuwe product direct aan u versturen. Is het product niet voorradig, dan wordt deze zo spoedig mogelijk naar u verstuurd. 

      Voorwaarde is wel dat het product dat u terugstuurt, ongebruikt, ongemonteerd en onbeschadigd in de originele verpakking teruggestuurd kan worden. 

    • Hoe snel krijg ik mijn geld retour na het terugsturen van mijn bestelling?

      Zodra wij uw bestelling in goede orde hebben ontvangen op ons retouradres, wordt het betaalde bedrag minus de verzendkosten naar uw rekening teruggestort. Wij storten dan binnen 2 werkdagen uw geld retour. U ontvangt een bevestiging van ons wanneer wij het geld hebben teruggestort. 

    • Zichttermijn

      U heeft een wettelijk zichttermijn van 14 dagen. Bij Loopfiets.be geven wij u een zichttermijn van 30 dagen waarbinnen u een product kunt retourneren. Indien u een product vroegtijdig aanschaft in verband met een verjaardag of feestdag en het zichttermijn is langer dan 30 dagen, kunt u een verzoek indienen voor een langer zichttermijn. Meld u dit dan bij het veld 'opmerkingen' in het bestelproces. Wij zullen deze dan per e-mail aan u bevestigen.

  • Garantie en defecte producten
    • Welke garantie geeft de Loopfiets.be op haar producten?

      Op uw aankoop zijn de wettelijke garantievoorwaarden en vaak de uitgebreide garantie van de producent van toepassing. Indien deze afwijkt, staat dit vermeld bij het product.

    • Ik heb mijn bestelling met een defect/beschadiging ontvangen.

      We proberen uw bestelling met de grootst mogelijke zorg te verpakken en door te geven aan POSTNL. Toch kan het voorkomen dat een product door transport of reeds bij de fabricage een defect/beschadiging heeft. We betreuren dat u een defect/beschadigd product heeft ontvangen en zullen dit probleem dan ook zo snel mogelijk voor u oplossen. Voor een snelle en adequate afhandeling, vragen we u een e-mail te sturen naar info@loopfiets.be. In deze mail vragen we u de volgende zaken te vermelden/ toe te voegen: 

      • Ordernummer (indien niet bekend graag de afleverpostcode)
      • Foto van het defect
      • Indien mogelijk het nummer van het defecte onderdeel (zoals in handleiding beschreven).
      • De batchcode van het product, te vinden op het artikel op de doos.

      Wij zullen uw aanvraag zo snel mogelijk in behandeling nemen. 

    • Verkeerd artikel ontvangen

      Heeft u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen? Wij betreuren dit, maar we zullen dit zo snel mogelijk voor u gaan oplossen. U kunt ons hiervoor contacteren op 0031-541-870151 (tijdens kantooruren) of via info@loopfiets.be.

       

    • Er ontbreekt een onderdeel.

      Wanneer er een onderdeel ontbreekt, kunnen wij deze vaak spoedig vanuit eigen voorraad aan u naleveren. In sommige gevallen dienen wij het onderdeel bij te bestellen bij de leverancier. In beide gevallen zullen wij u uitgebreid informeren over de levertijden.  Graag zien we een e-mail bericht tegemoet met zoveel mogelijk informatie, bijvoorbeeld een foto van de handleiding met een cirkel om het nog te ontvangen onderdeel. 

    • Losse onderdelen nabestellen

      Voor de meeste artikelen in onze webshop kunnen we ook losse onderdelen leveren. Wanneer u een onderdeel mist bij een van de bij ons gekochte producten, dan kunt u een prijsopgave aanvragen via info@loopfiets.be. Wij berichten u dan spoedig over de verschillende mogelijkheden. 

    • Garantietermijn

      Alle producten worden geleverd met volledige fabrieksgarantie. Bij de producten geven wij de garantietermijn aan. Bij elk product staat in de gebruiksaanwijzing exact aangegeven waar de volledige garantie op van toepassing is. De datum op de factuur geldt als ingangsdatum van de garantieperiode.

    • Het lukt mij niet om een product te monteren.

      Wanneer het monteren van een product niet geheel naar wens gaat kan dit zeer frustrerend zijn. Wij willen u graag van dienst zijn en u voorzien van enkele tips rondom de montage. U kunt daarvoor tijdens kantooruren contact opnemen met onze klantenservice (0031-541-870151) of een bericht sturen aan info@loopfiets.be.

    • Wat is mijn garantiebewijs?

      De factuur die u per e-mail heeft ontvangen in de bevestiging van uw bestelling, die u ontvangt na plaatsing van uw bestelling, is uw garantiebewijs. Bewaar deze daarom goed.

  • Klantenservice
    • Telefonische bereikbaarheid

      Neem gerust contact op met onze klantenservice via het telefoonnummer 0031-541-870151, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.30 uur. Onze medewerkers staan u dan graag te woord.

    • Bereikbaarheid per e-mail

      Voor vragen of advies, kunt u ons ook per e-mail bereiken via info@loopfiets.be. Onze medewerkers zullen proberen om u zo snel mogelijk een reactie te geven. E-mails die wij ontvangen in het weekend, zullen op maandag beantwoord worden. 

    • U heeft een klacht?

      Ons streven is dat u tevreden bent met alles wat u bij Loopfiets.be koopt. Maar mocht een artikel onverhoopt niet aan uw verwachtingen voldoen, is er iets misgegaan met de bezorging of heeft u een klacht? Neem dan meteen contact met ons op. We helpen u graag en staan altijd voor u klaar om het probleem zo snel mogelijk voor u op te lossen, waar dit mogelijk is!

    • Postadres

      Loopfiets.be
      Postbus 171
      7570 AD  Oldenzaal
      Nederland

    • Bezoekadres

      Loopfiets.be
      Ainsworthstraat 16
      7575 BT  Oldenzaal
      Nederland

      Let op: Bij afhalen van uw bestelling dient u dit vooraf te melden.

       

    • Bedrijfsgegevens

      Loopfiets.be is een onderdeel van XLshop group B.V. te Oldenzaal.

      Website: home
      E-mail: info@loopfiets.be

      Nederland:
      Handelsregister 54277639
      BTW nummer NL851240045B01
      Rabobank 1664.37.271

      Belgie:
      BTW nummer 0535.635.879
      Voor overige landen:
      IBAN-number: NL13 RABO 0166 4372 71
      SWIFT/BIC CODE: RABONL2U

  • Over ons
    • Wie zijn wij?

      Loopfiets.be is een webshop van XL shop group BV.

      Wie zijn wij?
      XL shop group is ontstaan uit een samenwerking van een aantal partijen en personen die hun sporen hebben verdiend in de wereld van online, doelgroepbenadering en internetverkoop en dan met name gericht op kinderen en families.

      De XL shop group is gevestigd in Oldenzaal, aan de Ainsworthstraat 16. Met een team van jonge medewerkers op verschillende disciplines wordt iedere dag gestreefd naar een zo hoog mogelijke klanttevredenheid, opzet en invulling van onze shops en aflevering van de orders. Door de flexibiliteit en alles in eigen huis hebben, kunnen we snel inspelen op wensen en behoeften van onze klanten. Wij stellen de klant centraal, tenslotte zijn zij het die ons het vertrouwen geven om hun bestelling te mogen afleveren.

      XL shop group, "Thuis in online shoppen"

       
    • Keurmerk

      Wij zijn het volledig eens met de voorwaarden van keurmerken als thuiswinkelwaarborg en handelen ook naar de voorwaarden hiervan. Echter zijn wij van mening dat de zeer hoge kosten die we moeten maken om een keurmerk te mogen voeren niet meer van deze tijd is.

    • Beoordelingen

      Na aankoop wordt u in de gelegenheid gesteld om een beoordeling achter te laten. Dit is geheel vrijblijvend. Met uw beoordeling helpt u ons de kwaliteit te waarborgen en te verbeteren. Zo kunnen wij de juiste producten en service blijven waarborgen.

  • Op voorraad
    • Heeft u eigen voorraad?

      Al onze producten liggen in ons eigen magazijn en worden dagelijks verstuurd en aangevuld.

    • Hoe zie ik of het product op voorraad is?

      Onze website is volledig geautomatiseerd en gekoppeld aan onze magazijnvoorraad. Bij elke bestelling past de voorraad zich automatisch aan. Bij elk product ziet u direct of het product aanwezig is en de levertijd binnen 1 werkdag gerealiseerd kan worden.

  • Scholen en kinderdagverblijven
    • Kan ik op rekening betalen?

      Onze scherpe tarieven laten het niet toe om op rekening te betalen. U kunt de bestelling plaatsen via vooruitbetalen. Na ontvangst van de betaling van uw factuur wordt uw bestelling verzonden.

    • Is er kwantumkorting?

      Bij grote bestellingen verzoeken wij u contact met ons op te nemen, om een passend aanbod voor u te maken.

    • Kan ik bij meerdere shops bestellen?

      Het is mogelijk in meerdere shops te bestellen. U dient per shop af te rekenen. De verzendkosten worden dan verrekend.

  • Verzendkosten
    • Krijg ik mijn verzendkosten retour als ik in 2 shops bestel?

      Indien u in 2 of meer webshops op dezelfde dag besteld en in 1 van de shops komt u in aanmerking voor gratis verzenden, dan sturen wij het andere pakket gratis mee. Vul in dat geval in het veld opmerkingen uw bestelnummer in en wij storten door u teveel betaalde verzendkosten terug op uw rekening. 
      Voorwaarde hierbij is dan wel dat beide bestellingen op dezelfde dag voor uiterlijk verzendtijdstip bij ons binnen zijn, zodat we de pakketten ook samen kunnen versturen.

    • Verzendkosten België?

      Deze zijn gratis bij een bestelling vanaf € 19.95. Bij een bestelling lager dan dit bedrag rekenen wij verzendkosten van € 4.95. 

    • Verzendkosten buiten NL en BE?

      Voor bestellingen buiten Nederland en België, gelden er verschillende tarieven. Deze extra toeslag wordt automatisch getoond bij uw landkeuze in stap 2 van het boekingsproces.

    • Verzendkosten Nederland?

      De verzendkosten in Nederland bedragen € 4.95, deze gelden alleen als het order bedrag lager is dan € 19.95. Als het aankoopbedrag hoger of gelijk is, betaalt u geen verzendkosten.

  • Bezorgen
    • Bezorgen

      Loopfiets.be bezorgt van maandag t/m zaterdag. Wij werken hiervoor samen met PostNL.

    • Levertijd

      Bij elk product staat exact de levertijd in dagen aangegeven. Bij bestellingen waar 1 dag levertijd bij staat aangegeven, en besteld is voor 17:30 uur worden op werkdagen dezelfde dag nog verstuurd. Bij een bestelling in het weekend worden de pakketten op maandag verstuurd en dinsdag bij u afgeleverd.

    • Bezorging tijdens feestdagen

      Ook rond de feest- en gedenkdagen streven wij ernaar uw pakket op tijd te bezorgen. U kunt ons daarbij helpen door uw bestelling tijdig voor een feestdag te plaatsen. Houdt rekening met de eventuele wijzigingen in het bezorgschema van POSTNL. De geplande afleleverdatum staat ook altijd in het bestelproces vermeld. Mocht u meer informatie over de actuele bezorgdagen willen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze 0031-541-870151.  

    • Burenlevering

      Alle bestellingen worden standaard door ons met burenlevering afgeleverd. Dat betekent indien u niet thuis bent, POSTNL het pakketje probeert af te geven bij een van uw buren. Helaas hebben wij geen invloed bij welke buren dit zou moeten. Indien u niet wenst dat uw bestelling bij een van de buren zal worden afgeleverd, dient u dit aan te geven bij het veld 'opmerkingen' in het bestelproces. 

    • Niet thuis, wat gebeurt er dan?

      Wanneer POSTNL het pakket niet bij u thuis kan afleveren op dinsdag tot en met zaterdag, wordt deze standaard aangeboden bij uw buren. Als dat ook niet lukt, biedt PostNL het pakket een tweede keer bij u aan. Wanneer u en uw buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat waar u het pakket gedurende 3 weken kunt afhalen. 

       

    • Bezorgen in het buitenland

      Momenteel leveren wij standaard de bestellingen in Nederland en België. Daarbij bieden wij ook de mogelijkheid om bestellingen te versturen naar: Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Voor verdere opties en mogelijkheden kunt u contact opnemen met onze klantenservice. 

    • Track & Trace

      Op de dag vóór de geplande bezorging kunt u via de website van POSTNL uw levering volgen. Vanaf 20.00 uur kunt u een indicatie zien van de bezorgtijd. Deze kunt u raadplegen via de link die u heeft ontvangen, nadat we uw bestelling hebben ingepakt en verzonden of dit bekijken via www.postnlpakketten.nl/klantenservice/tracktrace.

    • Bestelling afhalen

      Het is mogelijk om uw bestelling af te halen in Oldenzaal. U dient dit wel vooraf aan te geven, aangezien ons magazijn zich op een andere locatie bevindt.

    • Wie bezorgt onze pakketten?

      Wij verzenden alle pakketten standaard met POSTNL, één van Europa's meest toonaangevende dienstverleners op de briefpost- en pakketmarkt. 

    • Bezorgdagen en bezorgtijden

      POSTNL bezorgt onze pakketten van maandag t/m zaterdag van 8:00 tot 19:30 uur.

  • Bestellen
    • Bestellen

      Op Loopfiets.be kunt u 24 uur per dag uw bestelling plaatsen. Bestelling via mail of telefoon is helaas niet mogelijk. Mocht u problemen hebben met het maken van uw bestelling, dan is de klantenservice van maandag t/m vrijdag van 09.00 -17.00 uur beschikbaar voor ondersteuning. Uw vraag kunt u tevens ook naar ons mailen via ons contactformulier.

    • Ophalen

      loopfietsen en accessoires die besteld en betaald zijn via Loopfiets.be kunnen ook worden afgehaald in Oldenzaal (Nederland). U dient dit vooraf kenbaar te maken, zodat wij het product voor u klaar kunnen zetten. Let op: wij hebben geen voorraad op ons adres. loopfietsen en accessoires kunnen alleen afgehaald of bekeken worden indien hier vooraf melding van is gemaakt.

    • Zelf afleverdatum kiezen

      In stap 2 van het bestelproces staat de eerst mogelijke afleverdatum automatisch aangegeven. Wenst u de door u gemaakte bestelling echter op een andere datum afgeleverd te krijgen, dan kun u in de kalender eenvoudig de door u gewenste datum kiezen. In verband met logistieke redenen kunt u deze maximaal drie maanden vooruit plannen.

    • Kadopapier

      Vele producten zijn verpakt in een grote stevige dozen, die gelijk geschikt is voor verzending. Het inpakken in kadopapier is niet mogelijk i.v.m. beschadiging van het kadopapier tijdens verzending. 

    • Zit er een factuur in de verpakking?

      Bestellingen die wij versturen, bevatten nooit een factuur maar een pakbon. Op onze pakbon wordt alleen het afleveradres aangegeven en welk product er verzonden is (zonder prijs). Indien de ontvanger niet de persoon is die heeft besteld, weet hij of zij derhalve niet van wie het pakket afkomstig is. Wanneer de ontvanger bij ons informeert naar de afzender zullen wij eerst contact met de verzender gaan opnemen.

    • Afleveren op een ander adres?

      Dat is mogelijk. U kunt bij de bestelprocedure eerst uw eigen adresgegevens invullen, vervolgens vindt u onderaan deze pagina een extra optie “Afwijkend afleveradres”. Wanneer u deze aanvinkt, kunt u een ander afleveradres aangeven.

    • Hoe weet ik dat mijn bestelling is verzonden?

      Om u zoveel mogelijk op de hoogte te houden van uw bestelling, ontvangt u van Loopfiets.be één werkdag voor aflevering een e-mail ter bevestiging van de bezorging. In deze e-mail staat dat uw bestelling met succes is verzonden en staat tevens de track-and-trace code vermeld, zodat u de levering kunt volgen.  

    • Zelf afleverdatum kiezen

      In stap 2 van het bestelproces staat de eerst mogelijke afleverdatum automatisch aangegeven. Wil je graag je bestelling op een andere datum afgeleverd krijgen, dan kun je in de kalender eenvoudig de door jou gewenste datum kiezen. In verband met logistieke redenen kun je drie maanden vooruit plannen.

    • Loopfiets met of zonder handrem?

      Loopfietsen zijn met en zonder rem verkrijgbaar. Kinderen remmen in het begin met hun voeten. Wanneer uw kind het remmen goed onder de knie heeft wordt het gebruik van een rem een extra leuk leerelement. Kinderen kunnen zo beginnen met het leren van remmen met een handrem voor later. Een bijkomend voordeel is dat schoenen minder snel zullen slijten.

  • Betalen
    • Veilig betalen

      Het is bij ons mogelijk om op 2 manier te betalen. Het gemakkelijkst en veiligst gaat dit via Mistercash.  Daarnaast kunt u kiezen voor "vooruitbetaling". U dient dan zelf het geld naar ons over te maken. 

      In het bestelproces worden vanaf stap 2 uw gegevens beveiligd. U kunt dit zien doordat er een slotje verschijnt in uw browser en i.p.v. http voor ons webadres verschijnt er https.

    • Hoe werkt betalen met I-Deal?

      Betalen met Ideal kan in een paar gemakkelijke en snelle stappen.

      • U kiest een product uit de webshop en doet deze in de winkelwagen
      • U voert alle gevraagde gegevens in en gaat verder naar stap 4
      • Selecteer de bank waar u normaliter de bankzaken al online regelt
      • U komt direct in het bekende internetbankierprogramma van uw bank
      • De relevante gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld
      •  Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed
      • U ontvangt een bevestiging van betaling van de bank (direct op het scherm).
      • U keert vanzelf terug naar de webshop, bestelling en betaling zijn geslaagd
      • Daarna ontvangt u van ons ook een bevestiging van de bestelde producten (mocht dit uitblijven, neem dan contact op met onze klantenservice via 0031-541-870151)

       

    • Kan ik ook achteraf betalen?

      Helaas is dit niet mogelijk. De betaling moet geheel aan ons voldaan zijn voordat wij de producten  kunnen versturen.

    • Wat houdt bestellen op basis van vooruitbetalen in?

      Wanneer u kiest voor de optie vooruitbetalen, maakt u het verschuldigde aankoopbedrag naar onze rekening over aan de hand van de factuurgegevens die u ontvangt na afronding van uw bestelling. Alleen met een Rabobank rekening kunnen wij garanderen dat het product nog dezelfde dag verstuurd kan worden (mits betaald voor 16 uur). Bij iedere andere bank duurt het gemiddeld 1 werkdag voordat het geld bij ons is ontvangen en het product verzonden kan worden. Voor België geldt ongeveer 3 werkdagen voordat het geld bij ons op de bankrekening staat bijgeschreven. Mocht u het product de volgende dag wensen te ontvangen dan raden wij aan te kiezen voor een van de andere betalingsmogelijkheden.

    • Hoe werkt betalen met Maestro, Bankcontact/Mister Cash?

      Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via Mister Cash/Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten.Mister Cash is een algemeen geaccepteerde betaalwijze in België. De werking is vergelijkbaar met het Nederlandse iDEAL. De betaling start door het invoeren van het kaartnummer dat op de voorkant van de bankpas staat en de vervaldatum ervan. Vervolgens moet de betaling bevestigd worden via het beveiligingsmiddel van de bank van de klant. Bijvoorbeeld via een paslezer met pincode. 

       

    • Hoe werkt betalen met een Creditcard?

      Betaling met een creditcard is een veel gebruikte en zeer eenvoudige manier van betalen op het Internet. Loopfiets.be brengt hiervoor echter wel transactiekosten in rekening van € 1,99 per transactie.

      Hoe werkt het?

      • Loopfiets.be gebruikt voor de afhandeling van creditcardbetalingen een externe partij, nl. Ogone.
      • Nadat u de bestelling bevestigd heeft, wordt u automatisch doorverwezen naar de beveiligde website van Ogone. Hier selecteert u met welke creditcard u wilt betalen en geeft u de benodigde gegevens in.
      • Als uw betaling is voltooid, wordt u teruggeleid naar de website van Loopfiets.be, waarna uw bestelling wordt verwerkt.

    • Is iDeal veilig?

      Het is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren. iDeal wordt ondersteund door alle grote Nederlandse banken en met iDeal behoudt u controle en overzicht op uw betaling.

       

    • 3-D Secure en SecureCode bij een Creditcard betaling

      Betalen met een creditcard is extra veilig door het gebruik van 3-D Secure (Verified by Visa en MasterCard SecureCode). Deze technologieën vormen een extra stap bij het plaatsen van uw bestelling. U wordt beschermd tegen misbruik van uw creditcardnummer, omdat u vóór de betaling uw identiteit bevestigd.

      Het type digitale handtekening is afhankelijk van uw bank. Het kan een zelf gekozen wachtwoord zijn of een pincode, maar er kan ook gevraagd worden om een digitale handtekening met behulp van een digipas of random reader.

    • Is er kwantumkorting?

      Bij grote bestellingen verzoeken wij u contact met ons op te nemen, om een passend aanbod voor u te maken.

    • Veilig betalen

      Het is mogelijk om op 2 manier te betalen. Het gemakkelijkst en veiligst gaat dit via Ideal. Naast Ideal kun je tevens kiezen voor "vooruitbetaling". Je dient dan zelf het geld over te maken naar ons rekeningnummer. 

      In het bestelproces worden vanaf stap 2 je gegevens beveiligd. Je kunt dit zien doordat er een slotje verschijnt in je browser en i.p.v. http voor ons webadres verschijnt er https.

  • Ruilen en retourneren
    • Retourneren

      Vanuit België kun je het bij  Loopfiets.be gekocht artikel ongemonteerd en in ongeopende verpakking retourzenden binnen onze zichttermijn van 100 dagen naar:

      Loopfiets.be
      Ainsworthstraat 16
      7575 BT Oldenzaal
      Nederland  

      De verzendkosten van het retourneren zijn gratis. Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden.

    • Zichttermijn

      U heeft een wettelijk zichttermijn van 14 dagen. Bij Loopfiets.be geven wij u een zichttermijn van 30 dagen waarbinnen u een product kunt retourneren. Indien u een product vroegtijdig aanschaft in verband met een verjaardag of feestdag en het zichttermijn is langer dan 30 dagen, kunt u een verzoek indienen voor een langer zichttermijn. Meld u dit dan bij het veld 'opmerkingen' in het bestelproces. Wij zullen deze dan per e-mail aan u bevestigen.

    • Losse onderdelen nabestellen

      Voor de meeste artikelen in onze webshop kunnen we ook losse onderdelen leveren. Wanneer u een onderdeel mist bij een van de bij ons gekochte producten, dan kunt u een prijsopgave aanvragen via info@loopfiets.be. Wij berichten u dan spoedig over de verschillende mogelijkheden. 

    • Verkeerd artikel ontvangen

      Heeft u een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen? Wij betreuren dit, maar we zullen dit zo snel mogelijk voor u gaan oplossen. U kunt ons hiervoor contacteren op 0031-541-870151 (tijdens kantooruren) of via info@loopfiets.be.

       

    • Hoe snel krijg ik mijn geld retour na het terugsturen van mijn bestelling?

      Zodra wij uw bestelling in goede orde hebben ontvangen op ons retouradres, wordt het betaalde bedrag minus de verzendkosten naar uw rekening teruggestort. Wij storten dan binnen 2 werkdagen uw geld retour. U ontvangt een bevestiging van ons wanneer wij het geld hebben teruggestort. 

    • Kan ik mijn bestelling omruilen?

      U kunt bij ons het gekochte product omruilen voor een ander product binnen de gestelde zichttermijn van 100 dagen. U doorloopt de stappen van retourneren en geeft aan dat u het product wenst om te ruilen voor een ander product van één van onze webshops. Mocht het product duurder zijn dan het tegoed bij ons, dan dient u bij te betalen, hiervan wordt u via e-mail op de hoogte gesteld. U dient dit bedrag zo spoedig mogelijk aan het door ons opgegeven banknummer over te maken. Wanneer dit bedrag en uw retourartikel bij ons ontvangen is, zullen wij het uitgekozen nieuwe product direct aan u versturen. Is het product niet voorradig, dan wordt deze zo spoedig mogelijk naar u verstuurd. 

      Voorwaarde is wel dat het product dat u terugstuurt, ongebruikt, ongemonteerd en onbeschadigd in de originele verpakking teruggestuurd kan worden. 

    • Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van bestellingen?

      Indien het een retourneren van uw bestelling of een deel van uw bestelling te maken heeft met een defect of beschadigd product, dan komen deze kosten voor rekening van Loopfiets.be. Indien u afziet van de aankoop omdat het product niet bevalt of een andere reden betreft, zullen wij het volledige bedrag (exclusief eventueel betaalde verzendkosten) minus de kosten van retourzending van € 6,95 (indien deze naar ons antwoordnummer is verstuurd) restitueren wanneer het product bij ons retour is gekomen.

       

    • Voorwaarden om bestellingen te retourneren

      U mag het product gekocht bij Loopfiets.be retourneren indien u voldoet aan de volgende voorwaarden:

      • U het artikel retourneert binnen de zichttermijn van 30 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling.
      • Het artikel onbeschadigd is.
      • U de pakbon of de (kopie) factuur meestuurt in de verpakking inclusief de ontvangen cadeaus en/of accessoires.
      • U het artikel voorafgaand telefonisch of per mail aanmeldt om te retourneren.
      • U het artikel in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking, ongemonteerd en ongebruikt kunt retourneren. 

    • Onze retourprocedure vanuit België

      Vanuit België kunt u het bij  Loopfiets.be gekocht artikel ongemonteerd en in ongeopende verpakking retourzenden naar: Loopfiets.be Ainsworthstraat 16  7575 BT Oldenzaal  Nederland  

    • Onze retourprocedure vanuit Nederland

      Indien u besluit het aangeschafte product retour te sturen, binnen de zichttermijn van 30 dagen, adviseren wij eerst contact 0031-541-870151 met ons op te nemen voor een snelle en adequate afhandeling. U kunt het product ongemonteerd en in een ongeopende verpakking retourzenden naar:  Loopfiets.be Ainsworthstraat 16  7575 BT Oldenzaal  Nederland. De verzendkosten van het retourneren zijn voor uw eigen rekening. Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden.

       

       

  • Garantie en defecte producten
    • Garantie

      Alle producten worden geleverd met volledige fabrieksgarantie. Bij de producten wordt de garantie termijn aangegeven. Bij elk product staat in gebruiksaanwijzing exact aangegeven waar de volledige garantie op van toepassing is. De datum op de factuur geldt als ingangsdatum van de garantieperiode.

    • Ik heb mijn bestelling met een defect/beschadiging ontvangen

      We proberen jouw bestelling met de grootst mogelijke zorg te verpakken en door te geven aan POSTNL. Toch kan het voorkomen dat een product door transport of reeds bij de fabricage een defect/beschadiging heeft. We betreuren dat je een defect/beschadigd product hebtt ontvangen en zullen dit probleem dan ook zo snel mogelijk voor je oplossen. Voor een snelle en adequate afhandeling, vragen we je een e-mail te sturen naar info@loopfiets.be. In deze mail vragen we je de volgende zaken te vermelden/ toe te voegen: 

      • Ordernummer (indien niet bekend graag de afleverpostcode)
      • Foto van het defect
      • Indien mogelijk het nummer van het defecte onderdeel (zoals in handleiding beschreven).
      • De batchcode van het product, te vinden op het artikel op de doos.

      Wij zullen je aanvraag zo snel mogelijk in behandeling nemen. 

    • Het lukt mij niet om een product te monteren.

      Wanneer het monteren van een product niet geheel naar wens gaat kan dit zeer frustrerend zijn. Wij willen u graag van dienst zijn en u voorzien van enkele tips rondom de montage. U kunt daarvoor tijdens kantooruren contact opnemen met onze klantenservice (0031-541-870151) of een bericht sturen aan info@loopfiets.be.

    • Er ontbreekt een onderdeel.

      Wanneer er een onderdeel ontbreekt, kunnen wij deze vaak spoedig vanuit eigen voorraad aan u naleveren. In sommige gevallen dienen wij het onderdeel bij te bestellen bij de leverancier. In beide gevallen zullen wij u uitgebreid informeren over de levertijden.  Graag zien we een e-mail bericht tegemoet met zoveel mogelijk informatie, bijvoorbeeld een foto van de handleiding met een cirkel om het nog te ontvangen onderdeel. 

    • Ik heb mijn bestelling met een defect/beschadiging ontvangen.

      We proberen uw bestelling met de grootst mogelijke zorg te verpakken en door te geven aan POSTNL. Toch kan het voorkomen dat een product door transport of reeds bij de fabricage een defect/beschadiging heeft. We betreuren dat u een defect/beschadigd product heeft ontvangen en zullen dit probleem dan ook zo snel mogelijk voor u oplossen. Voor een snelle en adequate afhandeling, vragen we u een e-mail te sturen naar info@loopfiets.be. In deze mail vragen we u de volgende zaken te vermelden/ toe te voegen: 

      • Ordernummer (indien niet bekend graag de afleverpostcode)
      • Foto van het defect
      • Indien mogelijk het nummer van het defecte onderdeel (zoals in handleiding beschreven).
      • De batchcode van het product, te vinden op het artikel op de doos.

      Wij zullen uw aanvraag zo snel mogelijk in behandeling nemen. 

    • Garantie

      Alle producten worden geleverd met volledige fabrieksgarantie. Bij de producten geven wij de garantie termijn aan. Bij elk product staat in gebruiksaanschrijving exact aangegeven waar de volledige garantie op van toepassing is. De datum op de factuur geldt als ingangsdatum van de garantieperiode. De factuur die je per e-mail hebt ontvangen in de bevestiging van je bestelling, die je ontvangt na plaatsing van je bestelling, is jouw garantiebewijs. Bewaar deze daarom goed.

  • Klantenservice
    • Verzendkosten

      Verzending door heel België is gratis bij een bestelling vanaf 19.95. Bij een bestelling lager dan dit bedrag rekenen wij verzendkosten van 4.95. 

    • Ons magazijn

      Ons magazijn heeft een ruime voorraad. Hierdoor zijn wij in staat om snel en vakkundig bestellingen uit te kunnen leveren. Ons magazijn is gevestigd op een ander adres dan ons vestigingsadres.

    • Kan ik bij meerdere shops bestellen?

      Het is mogelijk in meerdere shops te bestellen. U dient per shop af te rekenen. De verzendkosten worden dan verrekend.

    • Bezoekadres

      Loopfiets.be
      Ainsworthstraat 16
      7575 BT  Oldenzaal
      Nederland

      Let op: Bij afhalen van uw bestelling dient u dit vooraf te melden.

       

    • Bereikbaarheid per e-mail

      Voor vragen of advies, kunt u ons ook per e-mail bereiken via info@loopfiets.be. Onze medewerkers zullen proberen om u zo snel mogelijk een reactie te geven. E-mails die wij ontvangen in het weekend, zullen op maandag beantwoord worden. 

    • U heeft een klacht?

      Ons streven is dat u tevreden bent met alles wat u bij Loopfiets.be koopt. Maar mocht een artikel onverhoopt niet aan uw verwachtingen voldoen, is er iets misgegaan met de bezorging of heeft u een klacht? Neem dan meteen contact met ons op. We helpen u graag en staan altijd voor u klaar om het probleem zo snel mogelijk voor u op te lossen, waar dit mogelijk is!

    • Postadres

      Loopfiets.be
      Postbus 171
      7570 AD  Oldenzaal
      Nederland

    • Telefonische bereikbaarheid

      Loopfiets.be is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar via e-mail. Wij streven er naar om binnen 1 werkdag te reageren. Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:30 uur op telefoonnummer 0031-541-870151.

  • Over ons
    • Openingstijden

      Loopfiets.be is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar via e-mail. Wij streven er naar om binnen 1 werkdag te reageren. Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer 0031-541-870151.

    • Wie zijn wij?

      Loopfiets.be is een onderdeel van XLshop group B.V. te Oldenzaal. XL shop group is ontstaan uit een samenwerking van een aantal partijen en personen die hun sporen hebben verdiend in de wereld van online, doelgroepbenadering en internetverkoop en dan met name gericht op kinderen en families. Dit zijn LOOK@T BV te Oldenzaal vooral bekend van de populaire site Kleurplaten.nl en Shoptimalisatie vooral gericht op online marketing voor bedrijven.

      De webshops die onder de XL shop group vallen zijn: driewieler.be, loopauto.bel, loopfiets.be, poppenwagen.be, poppenhuis.be, loopwagen.be

    • Beoordelingen

      Na aankoop wordt u in de gelegenheid gesteld om een beoordeling achter te laten. Dit is geheel vrijblijvend. Met uw beoordeling helpt u ons de kwaliteit te waarborgen en te verbeteren. Zo kunnen wij de juiste producten en service blijven waarborgen.

    • Keurmerk

      Wij zijn het volledig eens met de voorwaarden van keurmerken als thuiswinkelwaarborg en handelen ook naar de voorwaarden hiervan. Echter zijn wij van mening dat de zeer hoge kosten die we moeten maken om een keurmerk te mogen voeren niet meer van deze tijd is.

    • Bedrijfsgegevens

      Loopfiets.be is een onderdeel van XLshop group B.V. te Oldenzaal.

      Website: home
      E-mail: info@loopfiets.be

      Nederland:
      Handelsregister 54277639
      BTW nummer NL851240045B01
      Rabobank 1664.37.271

      Belgie:
      BTW nummer 0535.635.879
      Voor overige landen:
      IBAN-number: NL13 RABO 0166 4372 71
      SWIFT/BIC CODE: RABONL2U

  • Op voorraad
    • Heeft u eigen voorraad?

      Al onze producten liggen in ons eigen magazijn en worden dagelijks verstuurd en aangevuld.

    • Hoe zie ik of het product op voorraad is?

      Onze website is volledig geautomatiseerd en gekoppeld aan onze magazijnvoorraad. Bij elke bestelling past de voorraad zich automatisch aan. Bij elk product ziet u direct of het product aanwezig is en de levertijd binnen 1 werkdag gerealiseerd kan worden.

  • Scholen en kinderdagverblijven
    • Kan ik op rekening betalen?

      Onze scherpe tarieven laten het niet toe om op rekening te betalen. U kunt de bestelling plaatsen via vooruitbetalen. Na ontvangst van de betaling van uw factuur wordt uw bestelling verzonden.